NÁHRADNÍ 
DÍLY
Model Ultima, v měřítku 1:10, japonské firmy Kyosho 
je na trh již od roku 1987 a nyní, v roce 2018, přichází Kyosho 
s další evolucí této veleúspěšné dvoukolky.
Základním prvkem modelu Ultima RB7 je šasi vyrobené 
z kvalitního eloxovaného hliníku. Další plus podvozku je snížení těžiště. 
Jelikož je u modelu možné přesunout celou motorovou jednotku, je tak možné 
použít celou škálu baterií a různě si hrát s těžištěm modelu. Model je dále 
osazen zcela novými kuličkovými ložisky. 
Parohy jsou vyrobené ze speciálního syntetického 
materiálu, který obsahuje vlákna. Tento materiál má potřebnou tvrdost, ale také 
má potřebnou flexibilitu v případě tvrdých pádů.
Model opět disponuje více možnostmi uložení pohoné 
jednotky. Ve verzi RB7 je možné motor uložit do 4 různých pozic a to: "Rear 
motor" (motor umístěn za nápravou), "3 Gear Midship" (Motor umístěn před 
nápravou se třemi ozubenými koly), "4 Gear Midship" (Motor umístěn před nápravou 
se čtyřmi ozubenými koly) a "Lowdown midship" (motor před nápravou a se sníženým 
těžištěm). Pro české závodníky je, vzhledem k tomu, že se modely této kategorie 
využívají především v hale, nejzajímavěší poslední uložení motoru. Toto uložení 
je vyvinuté speciálně pro dráhy s vysokým grip, tedy na koberec či astroturf. 
Díky tomu je model možné používat na jakémkoliv povrchu!
Novinky modelu RB7 jsou následující. Inovaace se dočkala 
karoserie a zadní přítlačné křídlo. Společně zajišťují lepší aerodynamiku, což 
způsobuje lepší trakci a ovladatelnost modelu a to jak na zemi, tak ve vzduchu. 
Křídlo je uložené v novém držáku, který již nedisponuje závlačkami, ale šrouby, 
což zvyšuje přítlak zadní nápravy. Inovace se dočkala i přední ramena, která 
nyní dodávají modelu stabilněší chování v zatáčkách. Šasí, které je opět 
vyrobené z kvalitního 2,5 mm tlustého hliníku 7075, je o 4 mm kratší 
než u modelu RB6.6 a to za účelem lepší ovladatelnosti především v technických 
pasážích dráhy. Dalšími inovacemi je tužší motorové lóže, pední "céčka" navržena 
jako pro hliněné tratě, tak pro tratě kobercové, nastavitelná (krátká/dlouhá) 
zadní ramena, propracovanější zadní poloosy, tlumiče, které nyní dělají model 
stabilnější na tratích se zvýšným gripem a navíc jsou osazeny pístky se dvěma 
dírami o průměru 1,6 mm vepředu a 1,7 mm vzadu, což funguje na drtivé většině 
tratí a není třeba je měnit. Model je již v základu vybaven hliníkovými patkami 
KY-UMW-7O5 a KY-UMW-707 na zadní nápravě, což umožňuje jednodušší práci s 
geometrií. V krabici také naleznete kuličkový diferenciál, či tři druhy předních 
těhlic. Detailnější rozbor inovací modelu naleznete v přiloženém 
videu.
Další 
informace:
Sametové 
tlumiče
13mm delší podvozek
Servo saver s nastavitelným 
Ackermanem